tiistai 17. kesäkuuta 2014

Ureshiirisan



Hellurei zumbaajat ja sambaajat! Tein sen! Pidin mun seminaariesitelmän! Esitelmän vaadittu kesto oli puoli tuntia, ja mua jänskätti puolen tunnin soolojorina sen verran ahkerasti, että päädyin lopulta kirjoittamaan itselleni vuorosanat. Jopa sen kohdan jossa kerron, että nimeni on Shiiri Kankaanpaa. Siltä varalta, että jäädyn ja unohdan kuka oon. Vuorosanoja tuli 6 riskiä sivua, mutta niiden ansiosta everything went better than expected! Oon itse asiassa hitusen jopa ylpeä tästä tekeleestäni. Mulla oli varmaan 20 herätystä puhelimessa, ja olin valjastanut poikaystävänikin soittamaan mulle etten varmasti myöhästy esitelmästäni, ja silti en kauhuskenaarioiltani saanut nukuttua, joten lopulta esitelmöin yhden tunnin yöunilla väsyneessä kännitilassa. Tämä on tekosyyni sille, että koin seminaarin oivana hetkenä esitellä lahjojani imitaation saralla?? Muutenkin suustani lensi keskustelussa aika levotonta settiä. Tohtorikoulutettava dude jota oon pelännyt kaikki nämä kerrat lollasi jutuilleni, elämäni on nyt saanut täyttymyksensä. Juttu harhautui susiin, mehupurkkeihin ja yhden tohtorikoulutettavan avioliittoon. Tunnin lopuksi sensei sanoi taihen omoshirokatta na, olipas se viihdyttävää.



Oon vapaa! Tai siis en, koulua on vielä kuukausi jäljellä ja parit esseetkin pitää japaniksi vääntää, mutta henkiset koettelemukseni kulminoitui tähän esitelmään. Viime viikolla tähän aikaan olin epätoivon partaalla, mutta nyt kukat on kivoja ja Japanissa taas viihtyisää. Palautin seminaarin jälkeen asuntolan irtisanomislomakkeen ja kävin Ichigayassa asioimassa. Matkustin Chuuoo-linjan ekassa vaunussa ja katselin kuljettajan ikkunasta edessä hytkyvää kaupunkia. Taivas oli harmaa ja ilma kuuma.


Pari salarymania ja Japanin puolustusministeriö!


Ajisai on täälä! ^____^

Kävin ilmoittautumassa bisnesjapanin tasokokeeseen ja hankin samalla pari tekelettä aiheeseen liittyen.

Nämä tekeleet plus koemaksu oli yhteensä yli 10000 jeniä. D: Kaiken maailman taso- ja sertifikaattikokeet on täällä kukoistava bisnes. Poikaystäväni osallistui juuri tasokokeeseen aiheesta Japanin kalat. Jepjop. Tää bisneskoe on vähän tällanen hupikokeilu, seuraava varsinainen tavoitteeni on läpäistä joskus lähivuosina 日本語教育能力検定試験 aka Japanese Language Teaching Competency Test, jolla saa japanin opettajan pätevyyden Japanissa. Kattellaha!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti